Friday, September 28, 2007

Førstelaget - sjuende serierunde

Hvem bør starte i lørdagens kamp mot Wigan?

Å tippe førstelaget før en kamp med Rafael Benitez som sjef er, som Liverpool.no så riktig påpeker, omtrent like vanskelig som å vinne 12 rette i tipping. Men jeg vil igjen komme med mitt forslag. Og det er altså ikke et forsøk på tippe hva startoppstillingen faktisk blir, men min mening om hvilke spillere jeg mener Rafa bør bruke.

Troppen til lørdagens kamp skal allerede være klar: Reina, Finnan, Hyypiä, Carragher, Arbeloa, Aurélio, Riise, Pennant, Gerrard, Sissoko, Mascherano, Benayoun, Babel, Crouch, Kuyt, Voronin, Torres og Itandje.

Jeg mener den bakre fireren bør være relativt klar, med Finnan, Carragher, Hyypiä og Arbeloa som jeg velger framfor Riise, fordi jeg synes han har gjort et svært solid inntrykk. Riise kan heller være en fin mann å sette inn om man trenger nye offensive initiativ utover i kampen

På midten mener jeg vi bør fortsette å gi Pennant tillit i tillegg til Gerrard som er selvskreven. Ved siden av kapteinen mener jeg vi bør ha Mascherano mens Benayoun bør få spille venstre kant etter en solid cupkamp på tirsdag.

På topp mener jeg, selv om det er lagt fra sikkert at Benitez mener det samme, at vi bør kjøre med Torres. Hans makker er jeg litt usikker på, og kampen står mellom Kuyt og Voronin. Men jeg faller ned på Voronin.


På benken mener jeg vi bør ha:
Itandje, Riise, Sissoko, Babel, Kuyt.

Liverpool.no har tippet denne startoppstillingen: Reina; Finnan, Carragher, Hyypiä, Riise; Pennant, Gerrard, Mascherano, Babel; Kuyt, Torres.

Hva mener du?

No comments:

Post a Comment