Thursday, February 12, 2009

Villa erstatter Keane?

Igjen spekuleres det i om Rafa Benitez ønsker å hente David Villa til Anfield.

I en større artikkel skriver i dag The Guardian om landskampen mellom Spania og England denne uka. Hovedfokuset før kampen var blant annet Benitez' forhold til Spania-trener Vicente del Bosque. Og også Fernando Torres' kampform, hvorvidt han ville spille, hvor lenge og om han ville bli skadet.
Men Spania-trener del Bosque insisterte etter kamp på at Torres ville returnere til Anfield i god form. Og avisa mener Benitez nå bør rette sitt fokus mot å overbevise Torres' landslagsspiss-partner David Villa til å komme til Merseyside. Det samme skriver FootballFanCast-kommentator Tom McLean.

Toppscoreren fra Euro 2008, som har 145 mål på 269 kamper for mindre klubber, scoret også mot England. Dette var hans 25. mål på 42 landskamper for Spania, og han har nå scoret i seks kamper på rad. Noe som er rekord på det spanske landslaget.

Og spør du meg, ville Villa vært en perfekt forsterkning i de offensive rekker for Liverpool, kommende sommer. Benitez må uansett ha en erstatter for Robbie Keane. Vi vet Villa fungerer sammen med Torres og han har imponerende meritter. Så da er det bare en ting å gjøre for Benitez og Parry: Løp og kjøp!

Hva mener du?

4 comments:

  1. Hadde satt stor pris på om det skjedde! Tenk på hvilket løft det kan gi Liverpool framover på banen. Det ville også ha vært bra for Spania og ha to spisser som spiller sammen på samme klubblag. Jeg tror Villa ville ha klart seg bra i engelsk fotball, og da spesielt i Liverpool! Dette er en drøm jeg håper går i oppfyllelse. Sier som deg, Løp og kjøp! :)

    ReplyDelete
  2. Jeg liker ikke å være pessimist men jeg tror ikke David Villa kommer til Liverpool. Jeg tror det er mange andre gode alternativer til spissrollene også da. Hva med Karim Benzema? På en annen side liker jeg den ydmyke holdningen til Villa, slik som Torres. Vi trenger flere spillere som er lojale med beina på jorda! Jeg skal ikke gråte om vi får en spanjol til på laget av Villas kaliber.

    ReplyDelete
  3. Vi skulle fått Owen tilbake,han vil spille for liverpool

    ReplyDelete
  4. Jeg tror Owen er "over the top". La oss satse på noen andre som har lenge igjen før de når toppen! ;o)

    ReplyDelete