Monday, June 16, 2008

Silly Season #28

Spansk superspiss foretrekker Liverpool! Spiss tilbake til tidligere arbeidsgiver. Back snart klar for klubb i Italia.
De siste dagene med EM-fotball har gitt svært spennende overskrifter hva gjelder Fernando Torres' lagkamerat på Spania - David Villa. Villa - som så langt er sluttspillets toppscorer, sier noe som kan tolkes som at Liverpool vil være hans valg, om han skulle velge å dra til England.

Men da må våre amerikansk eiere trolig bla opp med minst £25m for spilleren som også er blitt linket til Arsenal, Chelsea og Manchester United.

Men i følge blant andre The Times er Merseysideklubben hans foretrukne valg.

- Liverpool har spansk trener, og jeg har mange venner der, sier 26-åringen i følge avisa.

Benitez skal ha undersøkt mulighetene for å hente ham, men dette virker kanskje noe vanskelig når man sliter med å hoste opp nok penger for å hente Gareth Barry, mener avisa.

Noe jeg ikke umiddelbart er enig i. Hvor mye penger Benitez har til rådighet i sommer vet egentlig ingen andre enn eierne, Benitez og Parry.

Og når man selger unna Crouch og Riise i neste uke får man trolig rundt £15m inn. I tillegg blir trolig Xabi Alonso solgt ganse snart, for det omkring det samme - altså £30m til sammen. Hvis Benitez da har for eksempel £20m tilgjengelig i utgangspunktet skulle ikke et kjøp av Villa være umulig.

Hva tror du? Skal vi tørre å håpe på noe sånt?

Og Peter Crouch skal være svært nær en overgang til Portsmouth. I følge The Mirror skal Harry Redknapp være klar for å legge £8m på bordet og gjøre ferdig overgangen i løpet av de neste 48 timene.

Dermed havner Crouch tilbake hos sin tidligere arbeidsgiver, etter tre år i rød trøye på Anfield. I følge avisa får han en fire års kontrakt der verdt £60.000 i uka.

Samtidig skal en avtale med Roma begynne å nærme seg for John Arne Riise. I følge NRK skal Liverpool nå ha godtatt et bud på totalt omkring £4m, avhengig av hvordan møringen gjør det i Italia.

Riise sier han ikke er interessert i å spille for noen annen britisk klubb, men ta karrieren videre i et annet land.

- Jeg føler at hvis jeg skal skifte klubb så går jeg ikke til en annen engelsk klubb, det skal mye til før jeg gjør det. Jeg har spilt her i syv år, og skal jeg skifte klubb har jeg lyst på en ny utfordring i et nytt land, sier Riise til NRK.

No comments:

Post a Comment