Wednesday, June 18, 2008

Silly Season #29

Riise følges av tidligere lagkamerat til Roma? Spanjol ikke transfermål. Barry blir for dyr? Alternativ fra Portsmouth?
Så ser det altså mer eller mindre klart ut at John Arne Riise havner i Italienske Roma. I følge Goal.com skal til og med Bjørn Helge Riise ha bekreftet dette overfor Corriere dello Sport.

- Jeg har akkurat snakket med min bror og han sier han vil spille for Roma neste sesong. Og han er kjempefornøyd, sier Bjørn Helge til avisa.

Men det behøver ikke bli den eneste spilleren som flytter fra Merseyside til den italienske hovedstaden og Stadio Olimpico denne sommeren. For Roma, som kom på andreplass i Serie A denne sesongen, vil forsterke ytterligere. De vil trolig miste Alessandro Mancini dette overgangsvinduet og trenger nytt blod på vingen.

Og nå heter det også at Harry Kewell, som er uten kontrakt, skal være interessant for klubben i Den Evige Stad. Kewell skal nå vurdere dette dersom han ikke får til noen overgang til en annen engelsk klubb.

I en deprimerende artikkel i den gjerne velinformerte lokalavisa Liverpool Echo står det i dag skrevet at David Villa ikke er et transfermål for Benitez denne sommeren.

Mannen som er toppscorer i EM så langt har tidligere blitt tolket i den retning at han ville foretrekke en overgang til England og Liverpool. Men nå har han gått ut og bragt klarhet i hva han har sagt.

- Jeg har ikke sagt noe slikt. Min klubb insisterer på at jeg ikke er til salgts og nå fokuserer jeg på EM. Og så langt jeg vet har ingen fra Liverpool vært i kontakt. Uansett er ikke min fremtid som fotballspiller noe jeg tanker på akkurat nå, sier Villa.

Det betyr at Rafa Benitez ser andre steder etter forsterkning på spissplass, siden Peter Crouch ganske sikkert forsvinner.

Og når det gjelder sommerens andre langtekkelige transfersaga, knyttet til Aston Villas Gareth Barry, heter det i følge The Mirror at Liverpool nekter å betale de £20m som Birminghamklubben nå skal forlange for midtbanespilleren.

Avisa mener Liverpool er rede til å se etter alternativer andre steder dersom prisen blåses opp til uante proposjoner.

Da skal heller Lassana Diarra være et alternativ - fra klubben som ønsker seg Peter Crouch - Harry Redknapps Portsmouth.

Tidligere har The Observer skrevet at en rekke klubber er interessert i å hente Diarra fra Fratton Park - og at Liverpool skal være favoritter til få signaturen til den tidligere Arsenal- og Chelsea-spilleren.

Nå mener imidlertid Liverpool Echo at Aston Villa er nære et kjøp av Chelseas Steve Sidewell. Noe som kan gjøre det enklere for Martin O'Neill å gi slipp på sin midtbanejuvel.

No comments:

Post a Comment