Wednesday, November 19, 2008

Vinger i trøbbel

To vingspillere på vei ut av Liverpool? Gabriel Heinze igjen transfermål?

Som meldt tidligere har Jermaine Pennant den siste tiden valgt å ta ut frustrasjonen over lite spilletid på byen, med en flaske Jack Daniels i hånda. Det meldte The Daily Mail i går. I dag fortsetter de historien om Pennant med å skrive at han kan bli vanskelig å selge på grunn av sin uprofesjonelle oppførsel.

I følge avisa er ledelsen i Liverpool FC bekymret for at Pennant kan bli vanskelig å selge i januar. Dette til tross for at klubben faktisk hadde gitt ham og resten av troppen fri søndag og mandag, da utskeielsene på byen skjedde. Likevel mener de at Pennants beilere Blackburn, Stoke og Everton nå kanskje ikke er så interessert likevel.

I sommer skal det ha kommet framtstøt fra klubbene for å hente ham for omkring £4m, men lønnskravet fra Pennant skal ha vært for høyt.

Og en annen ving kan også være på vei bort, men vil trolig i så fall være langt enklere å selge. Nemlig Yossi Benayoun, som i følge BBC og Liverpool Daily Post sier til en israelsk tv-stasjon at han drar om han ikke får mer spilletid.

28-åringen som kom fra West Ham for £5m i 2007 har bare startet fire av elleve kamper denne sesongen.

- Dersom denne situasjonen forblir uforandret de neste månedene vil jeg ikke ønske å fortsette som Liverpool-spiller. Jeg håper det forandrer seg og jeg ønsker å vise hva jeg kan, men det blir ikke enkelt, sier Benayoun til israelske Channel Five.

- Det faktum at jeg har brukt tid på benken mens laget har funnet vinnerformelen på banen sier vel det meste, sier han videre.

Videre sier han at konkurransen er svært stor i en klubb som Liverpool og at han kanskje må ta konsekvensene av dette.

- Kanskje jeg må begynne å lære meg et annet språk; italiensk, fransk eller til og med russisk? I følge Eurosport er både Spartak Moskva, Manchester City og Ajax interessert, og Liverpool skal være villig til å la ham gå for £6m.

Vi får håpe at Benitez fortsatt finner plass til Benayoun i troppen. Jeg mener han er en både teknisk god og smart spiller, som kan brukes i flere posisjoner. Ikke selg Yossi!

Hva mener du?

Og til slutt en nygammel ryktetraver som igjen kommer tilbake. Vi er mange som med gru husker hvordan Alex Ferguson klarte å unngå at Gabriel Heinze kom til Liverpool i fjor, til tross for at spilleren sjøl ønsket dette meget sterkt.

I flere sammenhenger er det blitt rapportert at Benitez ikke er fornøyd med det venstreback Andrea Dossena har prestert så langt i den røde trøya. Og nå spekuleres det, i følge den tidligere nevnte artikkelen hos Eurosport, i at Benitez igjen er på transferstien etter sin gamle favoritt Heinze.

Undertegnede har alltid ment at Heinze er en back i verdensklasse. Og jeg mener han fint ville fylt plassen etter Riise vel så godt som Dossena.

Hva mener du?

VIDEO, Heinze scorer mot Real Betis i september:

No comments:

Post a Comment