Monday, March 17, 2008

Ryktebørsen: Kewell

Skal en australier ta turen over grensa til Skottland? Ung, defensiv midtbanespiller fra Kamerun på vei?

Det har en stund gått historier om at Harry Kewells dager på Anfield trolig er talte kommende sommer. Og mandag kjørte avisa The People en historie om at Kewell kan være på vei nordover til Celtic Park.

Kewell skal i følge avis ha fått beskjed om at han kan dra fra Anfield etter fem år med mange skader på Merseyside. 29-åringens situasjon skal følges nøye av Celtic-manager Gordon Strachan, og samtaler skal allerede ha funnet sted.

Og spør du meg er dette like godt. Som jeg tidligere har skrevet mener jeg mannen som blir 30 i år ikke er noe å satse på for framtida. Så om Celtic - eller noen andre - vil overta det dyre vrakgodset, er det ikke meg imot!

Hva mener du?

Ellers melder The daily Mail at Liverpool skal ligge i en slags transferkrig med flere store klubber for å få kjøpt Rennes-spilleren Stéphane Mbia.
Spilleren, som var med på å føre sitt landslag fra Kamerun til finale i Afrikamesterskapet, skal koste omkring £5m. Mbia scoret to mål i mesterskapet og skal ha gjort tingene sine godt for sin franske klubb.
- Jeg har mottatt tilbud fra noen store klubber og jeg skal tenke over disse straks sesongen er over, sier 21-åringen til avisa.

- Jeg har blitt kontaktet av Manchester United, Manchester City og Liverpool og Barcelona og Lyon er også interessert, i tillegg til klubber i Italia. Men jeg holder beina på jorda. Det er opp til meg å ta en avgjørelse sammen med mine foreldre og vår manager, sier han videre.

Mbia kan spille på defensiv midtbane, i tillegg til høyre back.

Nå er vel lagets dekning på defensiv midtbane relativt god fra før av med Mascherano som foretrukket spiller. Men på høyre back kunne det kanskje være greit å ha en backup? Hva mener du?

1 comment:

  1. jeg synes vi burde få inn en høyre back til. finnen er god, men trenger en til, også fint med en som er ung

    ReplyDelete