Thursday, May 15, 2008

Silly Season #7

Chelsea-ving på vei til Anfield? Carson misfornøyd med pris. Hicks sliter med pengene.
Sjokkerende nok kommer det i dag en rapport fra The Daily Mail om at Liverpool skal være på vei til å hente Chelseas ving Florent Malouda for omkring £10m.

Avisa hevder at det allerede har vært samtaler mellom Liverpool og Maloudas representanter og inntrykket som er blitt gitt er at han er interessert i å flytte på seg allerede et år etter at han kom til London.

Vingen kom nesten til Liverpool i fjor sommer, før Chelsea kom og la mer penger på bordet. Men rapportene sier også at Benitez skal ønske å bruke Ryan Babel i en annen, og mer "naturlig" posisjon enn på venstre ving - på høyre side eller bak Torres. Samtidig sies det at denne handelen avhenger av at Sjeik Mohammed og DIC kommer inn på eiersiden.

Prisen på den tidligere Lyon-spilleren skal være på omkring £10m.

Videre kan vi i dag lese at Scott Carson er misfornøyd med den prisen Liverpool ser ut til å ha satt på ham. I følge BBC skal Liverpool ønske å få £10m for ham.

- Jeg er langt i fra en ferdig utviklet spiller. Det er kanskje på tide for meg å bytte klubb, men jeg er ikke sikker på om noen vil bli med på den prisen, sier han i følge BBC.
Carson kom til Liverpool fra Leeds for £1m i 2005 og har siden vært på utlån hos Charlton og Aston Villa.

- Jeg tror ikke Liverpool er dumme. De vet hva jeg er verdt og har allerede fått tilbake det de ga for meg gjennom betaling for utlån de siste to årene. Så forhåpentligvis kan de hjelpe meg nå, sier Carson videre.

Forøvrig har det igjen blitt stilt spørsmålstegn ved Tom Hicks' økonomiske muskler i forhold til stadionprosjektet i Stanley Park. Dette skriver både Liverpool Echo, Liverpool Daily Post og The Times om i dag - i tillegg til at du kan lese mer om det på Liverpool.no.

Historien stammer fra en artikkel i The Dallas Morning News, som handler om at Hicks må utsette et utviklingsprosjekt rundt baseball-klubben Dallas Stars.

Hicks' talsmenn forstetter imidlertid å si at byggingen av stadion skal starte i høst og at den skal stå ferdig i 2011.

No comments:

Post a Comment