Thursday, May 15, 2008

Silly Season #8

Midtbaneelegant fra Portugal på vei til England. Usannsynlig med Malouda til Liverpool? Ungt talent på utlån i bytte mot kjøp?
I følge BBC skal Barcelona være klar for å la sin midtbanemotor Deco (eller Anderson Luis de Souza som han egentlig heter) dra fra klubben. Den opprinnelig brasiliansk fødte spilleren, som spiller landslagsfotball for Portugal, sier han kan havne i England.

- Jeg drar ganske sikkert til England eller Italia. Jeg kommer ikke til å bli i Spania, siden den eneste klubben på samme nivå er Real Madrid, og jeg vil aldri dra dit. Jeg drar dit jeg vil og ikke hvor klubben måtte ønske at jeg drar, sier Deco i følge BBC.

30-åringen har vært skadet mye denne sesongen og bare startet 14-kamper i La Liga og blir nevnt som et av mange navn til å dra fra Barcelona i sommer, sammen med Ronaldinho, Samuel Eto'o, Lilian Thuram, Eidur Gudjohnsen og Thierry Henry.

På tide for Benitez å dra på handeltur til Barcelona?


Tidligere i dag kom den noe overraskende meldingen om at Liverpool skulle være interessert i Chelseas venstreving Florent Malouda. Men i et intervju med Setanta Sports sier hans agent at dette er lite sannsynlig.

Jeg vil bli svært overrasket om vi skulle få et tilbud fra Liverpool på Florent, etter det som skjedde i fjor sommer, sier Maloudas representant Philippe Flavier, som henviser til da Malouda lot være å komme til Anfield og heller dro til London sist sommer.

Flavier skal ha hatt et møte med Arsene Wenger onsdag, men hevder dette møtet ikke hadde noe å gjøre med en eventuell overgang for Malouda.

Rapporter fra Spania forteller i følge flere nettsteder at Rafa Benitez skal være interessert i Espanyols Albert Riera. 26 år gamle Riera er venstreving som tidligere har spilt for Mallorca og Bordeaux.

Som lokkemiddel forsøker Benitez å friste med et utlån av Sebastian Leto. Riera skal tidligere ha stått på handlelisten til blant andre Tottenham - noe som ikke ble noe av da transfervinduet sist var åpent i januar. Men spilleren skal være klar for å dra til England, melder Soccerglobe.

No comments:

Post a Comment