Wednesday, July 11, 2007

Phil Thompson: - Kjøp mer!

Tidligere Houllier-assistent Phil Thompson kommer med svært kloke ord i dag.
Etter en sommer der Rafael Benitez har fått et amerikansk sjekkhefte som begynner å likne på de til Manchester United og Chelse, begynner presset å komme etter å vinne ligaen.

Men selv om Liverpool har kjøpt stjernespissen Fernando Torres til omkring £20m betyr ikke det automatisk at vi vinner serien. Vi skal huske på at f.eks. United har brukt enda mer penger i sommer.

Liverpools tidligere assistentmanager Phil Thompson mener Rafa fortsatt er i en periode der han bygger laget, og at han må hente inn enda flere stjernespillere av høy kvalitet for å utfordre Chelsea og United.

- Jeg vet fra min periode sammen med Gerard Houllier at presset kommer etter tre eller fire år, og at alle plutselig forventer at man tar det neste steget, sier Thommo til Sky.

- Men jeg tror Liverpool må hente enda flere store stjerner som Torres om de skal ha noe håp om å hente Premier League-tittelen igjen.

- Ryan Babel er sikkert en lovende ung spiller, mens Yossi Benayoun og Gabriel Heinze (hvis han blir signert) er kvalitet, om ikke på aller øverst hylle. Men Benitez må se på Uniteds pengebruk i sommer og innse hvilket nivå man nå har kommet på. Med Hargreaves, Nani, Anderson og muligens Carlos Tevez - er det alle sammen store tilskudd til en allerede serievinnende tropp, mener Thompson.

- Torres er en fantastisk spiller, men han kommer til å bruke tid på å tilpasse seg engelsk fotball, og med en alder på 23 år kan han ikke forventes å bære hele byrden av forventninger på sine skuldre alene.

Jeg synes dette var SVÆRT kloke ord fra vær tidligere assistentmanager. Min mening er at vi så langt i sommer ikke har kjøpt for veldig mye mer enn vi har solgt for - det bør bety at mer være på vei.
Og akkurat i det jeg skriver dette innlegget piper det inn en melding fra Liverpool.no på mobilen min: Minst ett kjøpt til etter Benayoun og Babel, sier Tom Hicks.
Yes! Sånn skal det låte!

No comments:

Post a Comment