Thursday, April 24, 2008

Ryktebørsen: Rodriguez

Skal Fernando Torres få en av bestekompisene fra Atletico på laget i Liverpool? Benitez i transfersamtaler med Tom Hicks. Og mye mer!
I følge nettstedet Eyefootball skal Liverpool være interessert i den offensive midtbanespilleren Maxi Rodriguez. Den 27 år gamle argentinske Atletico Madrid-spilleren har sagt at han ønsker å bli i Spania, men Benitez skal ønske å teste den spanske klubbens evne til å holde på ham i sommer.

Det virker imidlertid noe merkelig om Benitez ønsker å styrke den delen av laget med en spiller som koster omkring £12m og særlig når han sier følgende:

- Jeg ønsker å bli her, jeg ønsker å spille ferdig karrieren min her - og dette har jeg allerede sagt flere ganger, sier Rodriguez til klubbens offisielle nettside.

- Det jeg ønsker akkurat nå er å få denne klubben til Champions League. Jeg har vært her i tre år og kjempet for det og nå skal vi klare det. Jeg har to år igjen av kontrakten og tenker ikke på andre klubber, sier han videre.
I følge Lanchashire Evening Post skal Maxi Rodriguez imidlertid være en nær venn av Fernando Torres, som han spilte sammen med i Atltico Madrid. Og i følge Goal.com ble Maxi til og med gjort til kaptein da Torres forsvant til Liverpool.

Den argentinske landslagsspilleren kan spille både på vingen og som spiss, men det skal være hans evner som høyreving som har gjort Benitez interessert.
Også har vi altså kunnet lese at Tom Hicks faktisk har tatt seg tid til nok et møte med Rafa Benitez etter kampen mot Chelsea. Og Hicks sier at han er fornøyd med møtet.

Avisa The Daily Mail går imidlertid noe mer grundig til verks i sin beskrivelse av møtet. De sier det handlet om sommerens transfermål og at Benitez nå kan nyte godt av at verken Tom Hicks eller George Gillett har råd til å komme på kant med ham.

Benitez skal ha satt opp en liste som inkluderer Aston Villas kaptein Gareth Barry og Blackburns David Bentley.

- Vi har to eiere og en daglig leder. Vi trenger å utvikle oss og jeg har et ansvar som manager for å forberede troppen på framtida og for å forbedre troppen. Jeg måtte snakke med dem (eierne) og det var et godt og positivt møte. Vi snakket om transfermål og hvordan klubben må utvikles videre. Jeg har ikke snakket med dem om den pågående situasjonen i klubben - bare om hvordan vi kan bli bedre. Det er viktig å hente de beste spillerne for framtida - det var det jeg ønsket å snakke med dem om, sier Benitez i følge avisa.

I tillegg forteller artikkelen i den britiske avisa at George Gillett, som ikke kunne være personlig tilstede på Anfield tirsdag, kommer på onsdagens bortekamp på Stamford Bridge. Da vil han igjen invitere Sjeik Mohammed og DICs representanter Amanda Staveley og Samir Al Ansari. Noe som sier ganske mye om at araberne absolutt ikke er ute av bildet.
Avisa mener det er stor sjanse for at DIC i løpet av de tre-fire neste ukene vil ha tatt over Gilletts andel av klubben, fordi Hicks mulighet til å stoppe et slikt salg da ikke lenger gjelder.
---------------------------------------------------------------------------------
Flere nyheter:

No comments:

Post a Comment