Wednesday, April 16, 2008

Ryktebørsen: Villa

En god gammel transferspekulasjon dukker igjen opp, til glede for nye lesere. Og nok en eventuell erstatter for midtbaneelegant blir linket.
Til glede for mange Liverpool-supportere har igjen rykter om Valencias superspiss David Villa igjen begynt å sirkulere, slik det også har gjort flere ganger før. Den 26 år gamle spissen har snakket med spansk presse og sier mye positivt om Liverpool. Blant annet kunne han godt tenke seg å bli trent av Rafa Benitez.

- Ja, fra kommentarer jeg har fått fra mine kompiser i Liverpool, eller de av mine medspillere her i Valencia som spilte for ham. De forteller meg at de har lært mye av ham, sier David Villa, melder Kop-TV. Videre sier han at han ville passe godt sammen med Fernando Torres.

- Ja, både på og utenfor banen. Vi liker å spille sammen. Jeg ønsker ikke å snakke stygt om Atletico (Torres' gamle klubb), men Torres hadde det vanskelig der og føler seg nå frigjort. Og måten Liverpool spiller passer hans ferdigheter, som er blant de beste i verden.

I følge enkelte andre nettsteder, som Nettavisen og The Daily Telegraph skal det være Arsenal som er Villas foretrukne klubb. Og han snakker også varmt om deres teknisk gode fotball.

- Den britiske fotballen er rask og er blant annet basert på raske overganger, som er en av mine fremste kvaliteter. Som fan liker jeg Arsenal siden de spiller fotball basert på en- og to-touch, og de er svært gode på det.

Men David Villa sier også at han ville tilpasse seg engelsk fotball fort og at han også liker Liverpool veldig godt.

- På grunn av mine kamerater liker jeg også Liverpool.

Det er bare å krysse fingrene!
En annen historie som stadig dukker opp på nyhetssteder og i blogger er hvem som eventuelt skal erstatte Xabi Alonso dersom han forsvinner kommende sommer.

Denne gangen er det bloggen CaughtOffside som melder at den spanske avisa Marca skriver at Real Madrids midtbanespiller Esteban Granero har kommet i Tottenham og Liverpools søkelys, akkurat slik han også var for omtrent nøyaktig et år siden, i følge denne bloggen.

Granero har vært i Real Madrid-systemet siden han var åtte år gammel, og 20-åringen beskrives som et talent med en ekstraordinært god pasningsfot - akkurat som Xabi Alonso.

I følge rapporter skal Xabi Alsonso ha fått hjemlengsel og vil hjem til Spania, mens andre rapporter sier det motsatte. Mange, undertegnede inkludert, mener det ville være synd å miste en så god spiller. Vil i så fall Granero, som for øyeblikket er på utlån fra Real Madrid til Getafe en god løsning?

---------------------------------------------------------------------------------
Flere nyheter:

2 comments:

  1. Villa <3 litt mer skeptisk til han andre fyren.

    ReplyDelete
  2. enn Luka Modric??
    hører det går rykter også om han?
    vet du noe om det?

    ReplyDelete