Saturday, October 27, 2007

Førstelaget - tiende serierunde

Hvem skal starte kampen når vi viser Arsenal at vi er tittelutfordrere?

Kampen på søndag er den tredje mellom de "fire store" så langt i serien, Arsenals første, og Liverpools andre, etter at vi spilte uavgjort 1-1 mot Chelsea tidlig i sesongen. Begge motstanderne er de to eneste som til nå ikke har tapt i ligaen. Men samme kampen sist sesong endte med 4-1-seier til Liverpool, og hattrick av Peter Crouch.

Det store spørsmålet foran søndagens kamp på Anfield mot tittelmotstandere Arsenal er hvem som skal bekle høyrevingen nå som Jermaine Pennant dessverre er blitt skadet og er ute i ti uker.

Jeg har en viss forutinntatthet på at Rafael Benitez trolig velger Steven Gerrard i den posisjonen uten Pennant tilgjengelig. Men det mener jeg er feil. Jeg mener laget mister en viktig dimensjon i sitt offensive spill med ham ute på vingen. Derfor bør heller Yossi Benayoun starte der.

Man kan spørre seg om ikke det ville være lurt å starte med Xabi Alonso i morgen, men han har vært ute lenge, og kan være noe kamprusten. Derfor mener jeg at Javier Mascherano bør få sjansen fra start.

Heldigvis ser det ut som om Fernando Torres er klar til å starte på søndag. Og da er det bare plassen ved siden av som er ledig i mine øyne. Så hvorfor ikke la Peter Crouch få en sjelden start i Premier League, siden han scoret så mange mål sist sesong mot nettopp Arsenal? Nei, selv om han gjorde det da, betyr ikke det at han nødvendigvis gjør det også søndag. Jeg vil ha Andriy Voronin på den plassen, etter min mening vår beste spillende spiss etter Fernando Torres i sesongen så langt.

Benken:
Charles Itandje, John Arne Riise, Xabi Alonso, Ryan Babel, Dirk Kuyt

Dette er i følge BBC troppen: Reina, Finnan, Carragher, Hyypia, Riise, Arbeloa, Gerrard, Alonso, Mascherano, Babel, Benayoun, Crouch, Kuyt, Torres, Voronin, Itandje, Lucas, Hobbs.

PS: Ser i ettertid at jeg har ført opp Riise både på laget og på benken. Med Arbeloa på backen har vi da ingen forsvarspillere igjen. Velger derfor å foreslå Babel på venstre ving og Riise ut på benken.

1 comment:

  1. Du har satt opp kuyt på banen og benken også.. uten om riise;-)

    ReplyDelete