Sunday, October 21, 2007

Sissoko vil bort

Momo Sissoko angrer på at han skrev ny kontrakt i sommer, mens Javier Mascherano gjerne vil forbedre sin.

Midtbanekjempen Momo Sissoko var en av spillerne våre nye eiere sørget for å få skrevet ny kontrakt med i sommer. Men den siste tiden mener jeg vi har kunnet se at Sissokos midtbanespill ikke har vært like godt som det var tidligere. Nå kan det vise seg at han ikke har hele hjertet sitt på Anfield lenger. I hvert fall om vi skal tro rapporten fra Daily Mail, som mener å vite at han vil bort.

Avisa skal ha snakket med venner av spilleren fra Mali, som angrer på at han avslo et tilbud fra Juventus i sommer, og heller lot seg overtale til å skrive under på ny kontrakt. Og avisa skriver at han ønsker å reise i januar.

Imidlertid mener avisa at Benitez er svært opptatt av å ha en restatning på plass før noen får gå. Og Momos nye kontrakt betyr at han vil få en prislapp på £8m.

Jeg mener det ikke vil være noe stort tap om Momo Sissoko drar. Han har vært en god spillerfor oss i mange viktige kamper. Men dersom hjertet hans ikke lenger er virkelig rødt, har vi en sterk nok stall til å la ham gå. Dessuten vil det garantert bli kjøpt inn forsterkninger i januar.

I motsetning til Sissoko ønsker Javier Mascherano å bli på Anfield. Det har gått rykter om at Barcelona vil forsøke å hente ham, noe som senere er blitt avvist. I følge Setanta Sports vil Mascherano vise sin takknemlighet til Benitez for å ha "redddet" ham bort fra West Ham.

- Akkurat nå tenker jeg bare på å spille god fotball for Liverpool. Jeg har det godt her, og mitt mål er å forbedre min kontrakt - det jobber jeg for nå. Bentiez fikk meg vekk fra West Ham og stolte på meg, sier Javier Mascherano.

2 comments:

  1. Hmm.. Skjønner han litt.. Han får jo ikke allverdens med spilletid..

    ReplyDelete
  2. Han har vel ikke fått nok spilletid nei, men jeg mener han burde være lojal tross alt. Men har nok merket det på spillet hans at ikke inspirasjonen er på topp... og hvis han ikke vil være hos oss, så er det bare å selge!

    ReplyDelete