Wednesday, October 3, 2007

Liverpool tester 14-åring!

Liverpool har hentet inn en 14 år gammel keeper fra Danmark på prøvespill.

Den 14 år gamle Brøndby-spilleren Nicolai Jørgensen er blitt tilbudt en ukes treningsopphold, melder Sky Sports. Guttungen er selvsagt over seg av å få et sånt tilbud.

- Jeg ser fram til denne utfordringen. Det blir en stor opplevelse å se hvordan mitt nivå er i forhold til engelskmenn på samme alder, sier Jørgensen til EkstraBladet.

Turen til England skal imidlertid ikke ha kontrakt som sitt primære mål i og med at Liverpool ikke har lov til å hente ham før han blir 16 år.

Men er det litt tidlig å hente spillere som er 14 år på prøvespill?
I kveld får vi kanskje gjennsyn med Djibril Cisse og Boudewijn Zenden når Marseille kommer på besøk i Champions League.
Cisse sier til Daily Mail at han vil føle seg bundet til Liverpool for hele livet, men at han ønsker å vinne over sin gamle arbeidsgiver. Men han tror det blir vanskelig.
- Jeg har fortsatt huset mitt her, og har ingen planer om å selge. Jeg kommer tilbake så ofte jeg har anledning. Jeg har så mange gode minner fra tiden i Liverpool FC og alle de store øyeblikkene i Champions League, FA cupen og Super Cupen. Jeg føler et bånd til klubben, sier han men innrømmer at Marseille sliter.
- Vi har ikke spilt godt denne sesongen, så det kommer til å bli vanskelig for oss på Anfield.

No comments:

Post a Comment