Sunday, October 7, 2007

Ny kontrakt for Sami?

Vår gode gamle stopperkjempe går på en ettårs kontrakt. Bør han få en ny neste sesong?

Sami Hyypia fyller 34 år på søndag, samme dag som vi møter Tottenham på Anfield. Han har for så vidt aldri hatt den store farten, men han har evnen til å plassere seg riktig og har STOR erfaring, etter å ha spilt 409 kamper i den røde trøya.

Han sier også at han har slått rot på Anfield, og antagelig vil bli boende etter karriereslutt. Og at han skal få ny kontrakt neste år tror han ikke før han får se det, selv om Rafa har sagt det.

- At jeg får ny kontrakt er bare noe Benitez sier. Jeg venter til jeg får se papiret før jeg tror det, sier Hyypia i følge TeamTalk.

Nå har Sami også fått fornyet tillit etter at Daniel Agger ble skadet. Ikke det at vi hadde så mange andre som kunne gå inn i den rollen i laget. Jeg etterlyste i sommer kjøp av en ny midtstopper som kan gå inn i førstelaget. Men det skjedde ikke. Og de unge talentene vi har i stallen har ikke nok erfaring til å spille i Premier League – i hvert fall ikke på fast basis.

- Jeg vet jeg blir stadig eldre, og at jeg trolig har sett mine beste dager. Da er det viktig at unge spillere kommer gjennom systemet. Daniel (Agger) har brukt muligheten han har fått og vist stor kvalitet og jevnhet, sier Sami.

Men hva bør Benitez gjøre med Sami neste sommer? Bør han få ny kontrakt? Bør han gå inn i trenerapparatet?

Jeg mener han kan få en kombinert rolle. Vi bør i januar hente inn en solid midtstopper som kan kjempe om plassene med Carragher og Agger, men ha Sami som backup i tillegg. Men bare til å hente inn i troppen ved mange skader. I tillegg bør han beholdes i klubben i en eller annen funksjon – eventuelt som ungdomstrener eller noe sånt.

Hva mener du?

1 comment:

  1. Er veldig enig i alt du sier. Er et stort tap for liverpool om vi mister sami. Må innrømme at jeg ser for meg ham som finsk landslagsjef i kvaliken til VM i 2014

    ReplyDelete