Friday, December 28, 2007

Kamp om stopper?

Det ser ut til at en tsjekker blir det første skikkelige januarkjøpet. Men vi får konkurranse om underskriften hans.

I følge flere medier, som The Mirror og The Daily Mail, skal Liverpool være klare til å legge inn et bud på enten £0,5m eller £2m, alt ettersom hvilke avis man leser, for Tomas Ujfalusi.

The Daily Mail mener prisen er på kun £500.000, siden hans kontrakt med Fiorentina går ut til sommeren. The Mirror mener imidlertid at prisen er på £2m, og at Tottenham også skal være interessert i å hente den tsjekkiske landslagsspilleren. De skal dermed være klare for å legge inn et konkurrerende bud.

Dersom disse prisantydningene stemmer er det nesten skremmende billig for en så god og merittert spiller. Det er nesten så man blir fristet å ringe til RBK-brakka og gi dem et hint...

Men hvis en slik spiller skal velge mellom Spurs og Liverpool - hva er da det mest opplagte valget? Hvor får han spille Champions League og ha muligheten til å vinne pokaler? Valget bør være lett!

Fakta av det mer kurriøse slaget om spilleren er at han er gift med tidligere Miss Tsjekkia, Katerina og at hans kallenavn er "Ufo". Han spiller både som midtstopper og back - og kan også operere som defensiv midtbanespiller.

Forøvrig kan vi puste lettet ut i forhold til spekulasjonene som har vært rundt vår meget pålitelige sisteskanse, Pepe Reina. Han har flere ganger blitt linket til sin fars gamle klubb, Atletico Madrid, og har mye pent å si om laget.

Men i følge Setanta Sports skal ikke Madrid være neste stopp for Reina.

- Atletico er en klubb som har en spesiell plass i hjertet mitt, det kan jeg ikke benekte. Min far spilte der og jeg har mange venner i klubben. Atletico har en flott fanskare - en av de beste. Jeg liker klubben, men nå har jeg en kontrakt med Liverpool og er meget fornøyd her. Akkurat nå er det ingen grunn for meg til å skifte klubb, sier Reina.

2 comments:

  1. Valget bør ikke være lett i det hele tatt. Ujfalusi kan ha lyst til å gjenreise Tottenhams stolthet, gjennom å få en god sluttposisjon. Og det handler ikke bare om å vinne pokaler, men også om å få spilletid. Og "Ufo" har avslått tilbud fra Liverpool før. Senest sist sommer.

    ReplyDelete
  2. okey, det vet ikke jeg noe om. Hvorfor skulle han være interessert i å gjenreise Tottenhams stolthet? Finnes den? ;o)

    ReplyDelete