Sunday, December 9, 2007

Ryktebørsen: Johnson?

To gode gamle overgangsrykter dukker opp igjen, Sissoko snur på flisa og oljesjeiker lurer i kulissene.

På dagen da Arsenal heldigvis tapte mot Middlesborough er ryktebørsen på rett spor igjen, og igjen dukker et gammelt velkjent rykte opp. Manchester Citys 19-åring Michael Johnson ble linket til oss både i september og i juli. Og nå har jommen ryktet dukket opp igjen.

Denne gangen er det avisa Sunday Express som melder at han imidlertid blir svært dyr om Citys eget akademi-produkt skal komme til Anfield.

- Jeg har hørt rykter om at Liverpool ønsker å kjøpe ham. Men jeg vet at han er svært fornøyd her. Dersom Liverpool likevel kontakter oss ville jeg fortalt dem at de isåfall måtte solgt sitt stadion og Steven Gerrard i tillegg for å få råd til ham. Men jeg tror ikke han ønsker å flytte på seg, sier Svennis i følge avisa.

Og i følge bloggen Football Corner skal det gode gamle ryktet om Ricardo Quaresma også igjen ha dukket opp. Men spørsmålet er, slik det også stilles i bloggen, om Liverpool egentlig trenger ham, nå som Babel, Benayoun og Pennant fungerer såvidt godt på kantene.
Dersom man skal bruke et sted mellom £15m og £20m på en spiller nå mener jeg vi heller skal gjøre det på å sikre at Javier Mascherano forblir Liverpool-spiller og at vi kjøper en solid midtstopper.

I følge Setanta Sports skal Momo Sissoko føle seg sikker på å ikke bli solgt i januar, selv om han har fått stadig mindre tillit på banen de siste månedene.

- Jeg har snakket mye med Benitez, og han sier jeg ikke skal bekymre meg, sier Sissoko.

Dette står i grell kontrast til de uttalelsene som kom fra Momo tidligere i høst, da han sa han angret på at han ikke forsvant fra Anfield da han hadde muligheten til å reise til Juventus i sommer.

Daily Mail klarer ikke å la være å spekulere i at våre amerikanske eiere har problemer seg i mellom, og presterer å påstå at ting kan skje på eiersiden dersom vi ryker ut av Champions League tirsdag.

Dubai International Capital (DIC), som jo var inne med bud på klubben før Hicks og Gillett, skal igjen lure i kullissene og være klare til å ta over, noe jeg IKKE tror før jeg ser det.

5 comments:

  1. Kantene fungerer?:P Babel er ennå talent og får ikke veldig mye tillit hittil, Kewell er verdensklasse på topp men overlever han denne sesongen uten skader og gjør seg fortjent til ny kontrakt. Pennant er langt i fra verdensklasse, i en ikke altfor stabil høyrekant rolle på det engelske laget har han ennå ikke vært med i en tropp engang. Benayoun er ingen typisk kantspiller. Han har teknikken og overblikket men mangler fart og innleggskvalitet nok til å kunne ta over høyrekant permanent. Det vi trenger om vi skal være med å kjempe om trofeer i årene fremover er verdensklasse spillere. Nå har vi 3, kanskje 4 i troppen. Quaresma kan definitivt vise seg og være det og det er ingen tvil om at han bør være en av spillerne vi gjør fremstøt mot i januar.

    ReplyDelete
  2. Jeg er enig i alt du skriver forsåvidt, men jeg tror ikke våre eiere blar opp for en type som Quaresma når vi også skal sikre oss Mascherano, og øverst på lista over spillere vi har behov for ellers mener jeg det står en midtstopper, eller forsvarsspiller som kan spille i flere posisjoner...

    ReplyDelete
  3. Jag håller med om vad anonym skriver. Ska Liverpool ta steget upp bland dom ABSOLUTA bästa så behövs Benayoun bytas ut med en spelare som Quaresma i framtiden, men å andra sidan kan Babel mycket väl växa in i den rollen med tiden. Ronaldo var väl ingen succe i hans första säsong i United, han släppte ju inte ens bollen - men se på honom nu. En annan som vuxit ut succesivt är ju Cesc Fabregas. Tror det är viktigt att hitta balansen med spelare som Gerrard, Mascherano, Pennant, Kewell men ha spelare som Babel och Quaresma som får komma in i det mer och mer.

    Prioritet 1 är att behålla Mascherano tycker jag. Skulle inte göra mig något om Sissoko säljs för säkra Mascherano, vi har ju även Alonso på det defensiva mittfältet.

    Vill gärna behålla Crouch men tror väl han kommer bli såld tyvärr. De pengarna får gärna investeras i Quaresma eller en ny mittback.

    Murphy: Finfin blog! Har den i min rss-läsare nu. Keep it up!

    ReplyDelete
  4. Takk joakim! Du er min første svenske kommentator! Så gøy!

    Jeg håper og tror at Pennant vil vokse inn i høyrekant-rollen på sikt, og Benayoun vil være en squad-player i lengden, spør du meg.
    Skulle gjerne hatt Quaresma også jeg, men jeg tror ikke lommeboka i Texas er klar for å bla opp for det nå. Kanskje til sommeren?

    ;o)

    ReplyDelete
  5. Det råder vel ingen tvil om at Babel ikke en noen kant. Han dribler aldri for å komme seg til dølinja og legge innlegg. Da går han heller innover i banen.
    Og for de som så Marseille-kampen, så kom han inn som innbytter, og mot keeper og to forsvarere, alene på Marseilles banehalvdel, scorer han enkelt. Babel er spiss.
    Benayoun er mer en som Gerrard. Bare langt ifra så god. Han liker å gå igjennom midten av banen, og det er ikke bra for en kantspiller.
    Pennant er bare ikke god nok. Innleggene hans er kvalitet, og han dribler ned til dølinja, men det er ikke nok mål i spillet hans. Noe som er veldig synd.
    Kewell er vår Ryan Giggs, uten tvil. Bare han holder seg skadefri vil han bli en av våre viktigste spillere gjennom tittalracet, og også CL.
    Men også en ny makker til Torres hadde ikke gjort noe. Som tenker veldig likt som Kuyt, men som er mye kjappere. Voronin kan funke, Crouch er langt ifra god nok, og Kuyt suger hesteballer. Men Babe ler et veldig godt alternativ her.
    Syns jeg.

    ReplyDelete