Wednesday, February 27, 2008

Gerrard: - På langt nær godt nok!

- Selv om vi vinner Champions League har det vært en elendig sesong, sier Liverpool-kaptein Gerrard.

Steven Gerrard er tydeligvis svært skuffet sin egen og lagkameratenes innsats på Anfield og i Premier League den siste tiden, og kommer med en hard dom over sesongen. Han mener at verken det å kapre 4. plassen i ligaen en plass i den gjeveste Europacupen neste sesong - eller en eventuell seier i Champions League denne sesongen, kan redde sesongen totalt.

- Du får ingen priser for å komme på andreplass i fotballen, for ikke å snakke om fjerdeplass! Jeg tror neppe supporterne ser på fjerdeplass som noen spesielt god prestasjon - og heller ikke for meg er dette på langt nær godt nok, sier Steven Gerrard ifølge Daily Mail.

- Det må komme en dramatisk forbedring, og selv om vi klarer 4. plassen betyr ikke det at vi har hatt en god sesong, sier han videre.

Liverpool kjemper mot Everton, Aston Villa, Portsmouth og Manchester City om 4. plassen, og Gerrard er frustrert over situasjonen.

- Vi er nå i den situasjonen av fjerdeplass er den minste vi kan forvente. Men vi har egentlig større ambisjoner enn som så. Jeg blir kvalm hver gang jeg ser på tabellen og avstanden opp til Arsenal - selv avstanden opp til andre- og tredjeplass.

- Jeg mente vi hadde spillerne til vinne ligaen, og vi ønsket det mer enn noe annet trofe. Og jeg tror fortsatt vi har den stallen som skal til for å være veldig mye bedre enn vi er akkurat nå.

- Jeg begynner å bli skikkelig lei av å si de samme tingene gang på gang. Vi må slutte å snakke om neste sesong hele tiden. Før eller siden må vi skape en sesong der det skjer og lar spillet vårt på banen ta seg av snakket, sier Gerrard.

Og faren er, om Liverpool fortsetter å underprestere, at vår kjære kaptein virkelig går lei og forsvinner til en annen klubb. Men de pengene vil vi ikke ha, selv om det ville vært snakk om en svært stor sum. Steven Gerrard er klubbens sjel og alle managere i alle andre klubber ville solgt bestemora si for å få ham på sitt lag!

No comments:

Post a Comment