Monday, February 4, 2008

Ryktebørsen: Santa Cruz?

Blackburnspiss linkes til Liverpool. Torres stadig dyrere for Liverpool. Forsinket bytteavtale med City?

Blackburnspissen Roque Santa Cruz har gjort sine ting bra etter overgangen fra Bayern Munchen for £3,8m sist sommer. Men han ønsker å spille i Europa og Rafa Benitez skal ha lagt sine målhungrige øyne på mannen fra Paraguay.

I følge Fans FC skal Benitez være klar for å legg inn et bud på £7m når sesongen er over for å parre Santa Cruz med Torres på topp.

- Jeg koser meg med kampene og hvert mål jeg scorer er viktig for laget, men jeg ønsker å spille i Europa, så vi må fortsette å vinne kamper, sier Santa Cruz. Men forhåpentligvis ender Liverpool over Blackburn på tabellen og vil være en mer attraktiv klubb for målscoreren.

Vår målmaskin Fernando Torres har forøvrig blitt en utgiftspost av det positive slaget. For i avtalen som ble gjort da han kom til Liverpool fra Atletico Madrid heter det at Liverpool må betale klubben £150.000 ekstra for hvert 15. mål Torres scorer i Liverpool-drakt.

- Jeg trodde virkelig ikke jeg kom til å score så mange mål så tidlig, men det har gått bra, sier Torres i følge Liverpool Daily Post. Og det er vel en utgift Liverpool godt kan leve med, vil jeg tro!

En annen spiss det har gått langt flere rykter om enn Torres det siste halvåret er Peter Crouch. Mange av ryktene har gått ut på at Sven Göran Eriksson vil ha sin gamle landslagselev til Manchester City. Og denne tråden tar igjen avisa The People opp i dag.

For Rafa Benitez skal, som tidligere rapportert, være logrende interessert i Citys midtbanespiller Michael Johnson. En spiller som er blitt beskrevet som "den neste" Steven Gerrard.

I følge avisa skal det ha vært klare planer om en bytteavtale mellom klubbene verdt £12m allerede i januar. Men denne ble utsatt fordi Johnson er blitt skadet. Midtbanespilleren blir ute i fire uker til og dermed blir ikke avtalen noe av før til sommeren.

Og skal vi tro avisa drømmer Johnson om en overgang til Anfield; en overgang som ville kommet sist sommer, hadde det ikke vært for at onde Sven Göran kom i veien og ødela planene.
Forøvrig kan du her høre Rafa Benitez' pressekonferanse etter seieren over Sunderland!

No comments:

Post a Comment