Wednesday, August 8, 2007

Den perfekte troppen?

Det nærmer seg seriestart med stormskritt. Lørdag åpner vi mot Villa, men har vi nå den troppen som skal til for å utfordre topplagene om seriemesterskapet?

Det er blitt kjøpt mange og gode spillere i sommer. Og ikke minst har man investert mye for framtida med mange unge, lovende talenter. Men har vi det som skal til for å ta steget helt til toppen i år?

Nå har også Chelsea og ikke minst United handlet en del i sommer, i tillegg til Tottenham og outsideren City. Men jeg tror ikke noen av de sistnevnte to lagene vil hevde seg helt i toppen.

Jeg er redd for at United, med sine forsterkninger, i en allerede svært sterk stall, vil stikke av med mesterskapet også denne sesongen. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil. Vi har mange nye spillere som skal venne seg til livet på Anfield. Torres er ikke vant til tempoet i Premier League, og jeg tror faktisk at Voronin vil bli den største overraskelsen denne sesongen. Han kom gratis og har ingen prislapp som tynger rundt halsen.

I tillegg har vi Kuyt og Crouch. Kuyt var spissen som jobbet kanskje hardest sist sesong, men mest for laget, og kanskje ikke nok mot mål. Crouch derimot scoret mange mål.

For mange har det imidlertid vært vingplassene som har vært det største spørsmålstegnet de siste par sesongene. Vingspillet har til tider vært totalt fraværende. Og til tross for at vi har dominert ¾ av banen i de fleste kampene har liksom den siste briljansen for å få ballen i nettet manglet. Med Babel, Benayoun og eventuelle andre forsterkninger som måtte komme før august er omme, tror jeg dette vil bedre seg. Pennant var god i perioder sist sesong, men dessverre alt for sjeldent. Men han har vist gode takter i pre season, som en god fortsettelse av at han ble stadig bedre denne våren.

Min konklusjon er at jeg tror vi klarer å splitte de to topplagene og tette igjen gapet som var opp til de to sist sesong. United tar serien, med oss på andre og Chelsea på tredje. I tillegg tar vi FA-cupen og kommer langt i Champions League – kanskje en ny finale?

Hva tror du?

No comments:

Post a Comment