Tuesday, August 7, 2007

Sesongens første 11'er!

Hvilke spillere bør starte sesongens første kamp?

Jeg mener vi bør starte med mesteparten av grunnstammen fra sist sesong, og la de nye spillerne starte på benken. Dette er mitt forslag til bortekampen mot Aston Villa:




På Benken: Carson, Kewell, Hyypia, Sissoko, Voronin.

Dette skaper selvsagt det problemet at spillere som Crouch og Mascherano ikke får plass på benken. Men Mascherano er sikkert ennå sliten etter Copa America og Crouch har ikke overbevist veldig i pre season. Gerrard vil endelig få sjansen sentralt igjen nå som vi har Pennant til å kjøre høyrekanten. Og jeg tror Babel vil bli veldig bra på venstrekanten og holde Kewell mye ute av laget.

Hva tror du?

5 comments:

  1. Ser greitt ut, men jeg kan gi deg en god faen på at Harry, og ikke Ryan, komer til å starte!!!

    ReplyDelete
  2. Jeg tror nok at ventrekanten er ganske åpen. Valget ditt er nesten 50/50 vil jeg si. Kewell har vært mye skadet og jeg tviler på han får starte første kampen.Jeg tror muligens vi også kan forvente å se Benayoun på benken eller på kant.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hm... ja, var veldig i tvil om det valget der. Og det er utrolig stor kamp om plassene nå - noe som er veldig positivt! Men jeg også har en følelse av at Kewell er litt småskadet, og at Babel blir gitt sjansen fra start. Men jeg er IKKE sikker på det. Jeg ville i hvert fall gjort det sånn... :oD

    ReplyDelete
  5. Rekka bak er ikke så vanskelig å spå, men jeg tror vi kan få se en spillestil med 1 spiss på bortebane ofte i år. Med Mascherano og Alonso som sentrale, kewell, Babel, Pennant og Benayoun på kantene og Torres på topp. Gerrard for den frie rollen bak spissen.

    Det er et kult lag i år med mange muligheter for rullering, men jeg håper at spillerne får spille seg inn i et fast mønster etterhvert. Vi har vel strengt tatt en spiss for mye, og det overrasker meg ikke om Crouch går før transfer stenges.....

    Jari Litmanen

    ReplyDelete