Friday, August 10, 2007

Kommer det flere?

Etter en keeper ut på lån og en inn på kjøp, er spørsmålet: Er kjøpefesten ferdig for i sommer?

Det er jeg sannelig ikke sikker på. Jeg er egentlig i tvil om det er helt over ennå. Men jeg heller mot at vi ikke har sett slutten.

Det heteste navnet på ryktebørsen akkurat nå er helt klart Real Madrids høyrevendte vingback Cicinho, som også kan spille på høyre ving. I tillegg gjenstår siste kapittel av sagaen om Gabriel Heinze.

Så må man spørre seg: Hvor ser troppen vår svakest ut akkurat nå? Eller, skal vi si minst sterk?

Jeg vil si på midtstopperplass og høyre ving. På sentral midtbane, backplass og spiss er vi godt dekke nå, i tillegg til venstrekanten, med både Harry Kewell, Ryan Babel og Sebastian Leto.

Man kan argumentere for at Sami Hyypia har sett sine beste dager og ikke holder topp Premier League-nivå lenger. Og de argumentet er jeg langt på vei enig i. Men om vi får Heinze fra United er den plassen også dekket.

Hvilke alternativer har vi så på høyre ving? Jeg vil tro at Jermaine Pennant i utgangspunktet er førstevalget foran Yossi Benayoun. Dersom vi henter inn en ny mann på denne siden av banen i Cicinho, har vi trippel dekning både på vingen og backen.

Jeg har lest blandende kommentarer om denne spilleren på diverse forum rundt omkring på nettet. Og alle er enige om at han er en typisk brasilianer med eminent offensiv teknikk, men mangler en del på det defensive. Så hvorfor ikke la ham konkurrere om plassen på høyreving?

Har vi råd bør vi absolutt unne oss den ”luksusen”, mener nå jeg…

Hva mener du?

1 comment:

  1. Tøys og tull! Jeg synes Sami presterer bra. Se bort i fra farten så er han i ypperste klasse. Mye av farten tar han dessuten igjen på erfaringa. Med andre ord; en flott "backup" for Daniel.

    ReplyDelete