Tuesday, January 29, 2008

Aimar snart klar?

Blir en argentinsk midtbanespiller kjøp nummer to for Rafa i januar? Argentinsk scoringsmaskin på vei?

Som nevnt i forrige bloggpost skal altså Rafa Benitez og Liverpool være intressert i å hente Pablo Aimar fra Zaragoza. Benitez kjenner Aimar fra tiden i Valencia.

Nå melder nettstedet Kop-tv at det kun er et tidsspørsmål før overgangen er et faktum, og at den kan være klar allerede i dag (tirsdag).

- Rafa er en strålende trener som kjenner meg svært godt, og Liverpool ville være det ideelle stedet å dra om jeg ikke kan ordne min framtid i Zaragoza, sier 28-åringen i følge nettstedet.

- Ut fra min vurdering er engelsk fotball den beste i Europa sammen med spansk fotball, så jeg tror ikke jeg ville hatt problemer med å tilpasse meg Premier League, sier han videre.

Rafa Benitez skal tidligere i vinter ha sagt at han skulle hente to spillere i dette transfervinduet. Er Aimar nummer to etter Skrtel?

I tillegg melder det samme nettstedet at Rafa Benitez planlegger å hente en rekke spillere til sommeren og at mange vil være på vei ut av portene på Anfield. John Arne Riise, Dirk Kuyt, Sami Hyypia og Harry Kewell skal være de som står først i køen når Rafa skal svinge øksa.

Det snakkes om at Benitez blir gitt en transferpung på omkring £45m kommende sommer og at en av de som skal være på vei inn er "scoringsmaskinen" Jose Sand fra de argentinske mesterne Lanus.

Sand (27) skal ha scoret 15 mål på 16 kamper så langt denne sesongen og blir også fulgt av klubber som Werder Bremen, Olympiakos, Ateltico Madrid og Genoa.

No comments:

Post a Comment