Saturday, January 5, 2008

Mascherano vil til United??

Javier Mascherano siteres på at han ønsker seg til en av våre hovedkonkurrenter! Kewell til Fulham?

I følge et nettforum for Mancs-fans hevdes det at Javier Mascherano sier han ønsker å bli gjenforent med sin landsmann Carlos Tevez i Manchester.

Vår argentinske leiesoldat, med en prislapp på £17m rundt halsen er trolig lei av å ikke få noen kontrakt, etter å ha gitt uttrykk for at han skylder Benitez for gjenoppblomstringen av sin karriere.
- Jeg ønsker meg et nytt eventyr i England, fordi det ser stadig mindre sannsynlig ut at jeg kommer til å bli i Liverpool. Det er ganske vanskelig, for jeg har snakket mye om hvor mye jeg ønsker å bli her, men det er ikke opp til meg. Eierne må bestemme seg om de vil kjøpe meg, sier Mascherano.

- Jeg kan tenke meg å spille for hvilken som helst av de største klubbene i England, dersom Liverpool ikke gir meg en kontrakt, men å spille sammen med folk som Rooney, Scholes og Ronaldo ville være det største av alt, sier han videre i følge forumet, som viser til en spansk kilde som heter Diario Olé.

Og om dette stemmer synes jeg det er svært trist lesning. At han ønsker å spille for en toppklubb, om Liverpool ikke viser finansielle muskler nok til å beholde ham, er en ting. Det kan jeg forstå. Men at han ønsker å spille for en av våre argeste rivaler og mest hatede motstandere vil jeg ikke godta. Er det tilfelle kan han bare gå, spør du meg!

For noen dager siden kom ryktet om at Manchester United også ønsker seg vår aldrende ving Harry Kewell, noe jeg finner svært usannsynlig. I dag kommer det imidlertid rykter om at en annen klubb, nemlig Fulham vil ha ham. Noe som jeg ville finne mye mer troverdig.
Det er the Daily Mail som melder at klubben kunne tenke seg å hente australieren for omkring £2,5m. I tillegg skal de være villige til å punge ut omkring £3m for også å få med Danny Guthrie som for øyeblikket er på lån hos Bolton.

Som tidligere meldt av blant andre NRK, uten noen kilde å vise til riktig nok, skal altså Liverpool ligge i forhandlinger med den russiske klubben Zenit St. Petersburg om Erik "Panser" Hagens midtstopper-kollega Martin Skrtel.

Dette ryktet er nå blitt gjentatt av den britiske avisa The Guardian, som sier at 23-åringen skal koste omkring £4m. Skrtel har spilt 60 kamper for Zenit etter at han kom til klubben 2003.

3 comments:

  1. Liverpool bør kjøpe Mascherano. Bra spiller, i rett alder. Kommer nok til å bli enda bedre. Styrke: Fantastisk til å ta ballen fra motstander. Svakhet: Litt svak offensivt, lite kreativ. Så en kommentar til Murphys ønske om ny forsvars-spiller. Er det virkelig ny forsvar-spiller som skal prioriteres ? Nå kommer jo flere tilbake fra skade. Med det svake angreps-spillet som Liverpool viser for tiden, bør kanskje heller nye kantspillere og spiss prioriteres. Man er jo totalt avhengig av Gerrard og Torres.

    ReplyDelete
  2. Hvorfor kjøper Liverpool bare spillere som e halv-gode, istedenfor å kjøpe gode spillere som faktisk kan gjøre en forskjell på laget? En spiller som er fast på laget. Og Benitez må tenke på å kjøpe en spiss til, som kan spille sammen med Torres. Han er god, men trenger nok en spiss-partner på han eget nivå.

    ReplyDelete
  3. Jeg er mer redd for at Juventus skal stjele Javi.
    Vi selger Momo til de isteden.
    Selg Kewell til Fulham for min del!
    Ung stopper ser greit ut..

    ReplyDelete